Gittikçe artan ticaret hacmi ve mal hareketlerinin Dünya üzerinde çeşitlenmesi ürünlerin konsolidasyonunu zorunlu hale getiriyor. Uluslararası ticarete konu olan yükler bazen bir konteynerin tamamını dolduramadığında farklı alıcısı olan yükler parsiyel olarak bir konteynerde taşınabiliyor. İşte bu noktada Komple Konteyner (FCL) ve Parsiyel Konteyner (LCL) taşımaları karşımıza çıkmakta.

Eğer taşınacak olan yük bütün konteyneri kapsıyorsa buna (Full Container Loading) komple konteyner yükü diyoruz. Bu tür FCL yüklemelerde mal sahibi gemi acentesiyle ya da forwarder firmayla belli dönemler için sözleşme yapabilir. Tabi ki gemi acentesiyle sözleşme yapabilmek için yıllık düzenli ve belirli bir kapasitenin üzerinde taşıma yapmak gerekli. FCL yükler limana geldiğinde yük sahipleri istedikleri takdirde konteyneri kendi depolarına getirtip boşaltabileceği gibi, hizmet aldıkları lojistik şirketinin deposuna da boşaltma yapabilir. Tabi ki bu durumda Konteyner liman sahası dışına çıktığı için gemi acentesi ya da forwarder firmaya bir geçici kabul taahhütnamesinin imzalanması gerekir.

Bir konteyneri dolduramayan (Less Than Container Load) LCL yüklemelerde ise; konteynerin içine iki ya da daha fazla alıcısı olan yükler konsolide edilerek yüklenir. Konteyner limana geldiğinde alıcıların gümrükçüleri kontrolünde açılarak mal sahipleri yüklerini alırlar. LCL yüklemeler; daha önceden alınan bilgiler doğrultusundan ya limanda ya da lojistik şirketinin deposundan gerçekleşir.

Yazımın başında da söylediğim gibi bu kadar çok kullanılan bir taşıma şekliyle alakalı ne kadar yazsam mutlaka bir şeyler eksik kalır. bu sebeple ilerleyen yazılarımda konuyla alakalı başka hususlara da değinmeye çalışacağım. Son olarak bu tip yüklemelerle alakalı karşımıza çıkabilecek ifadeleri de özetleyerek yazımı burada bitiriyorum.

FCL/LCL: İki ya da daha fazla ihracatçının yükü tek bir konteynere yüklenir ve ithalatçı tek firmadır.

LCL/FCL: Bir ihracatçı tarafından yüklenen konteyner de iki ya da daha fazla ithalatçının yükü vardır.

FCL/FCL: Komple konteyner yükünün bir ihracatçısı ve bir ithalatçısı olduğu durumdur.

LCL/LCL: Konteynere yüklenen parsiyel yükün bir ihracatçısı ve bir ithalatçısı olduğu durumdur.


Bir cevap yazın

SEZERLER NAKLİYAT

Müşterilerimizin İş Süreçlerini Sahiplenir, Çözüm Odaklı Yaklaşırız. Müşterilerimizi dinler, sorunlarını çözer ve olası problemlerini daha oluşmadan önleyici çözümler sunarız.

Bize Ulaşın

Adres: Yavuz Selim Cad. Recep Düşer İşhanı E/Blok Kat 2 No:27 Antakya/HATAY/TÜRKİYE

Telefon: 0532 315 52 96

E-Posta: sezerlernakliyat@hotmail.com

Web: http://sezerlernakliyat.com.tr